BMW AWARDS 2016
Businessclublid Dusseldorp Apeldoorn wint award Best dealer in Sales.
Dealer Dusseldorp Apeldoorn heeft bij de ‘Excellence in Sales Awards’ in München de winst gepakt in de categorie ‘Best dealer in Sales’. De vijfde editie van deze uitreiking vond plaats in gezelschap van de 36 beste BMW dealers ter wereld. Zij hadden alle reden voor een feest: 2016 was met meer dan 2 miljoen verkopen een recordjaar voor de BMW Group.
De ‘Excellence in Sales Awards’ kent zes categorieën, verdeeld over de zes verkoopregio’s van BMW wereldwijd. Uit deze 36 regionale winnaars werden zes winnaars gekozen, één uit elke categorie:
Een pittige klus voor de jury, onder leiding van Ian Robertson, lid van de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor Sales, Aftersales en het merk BMW. In totaal kwamen er 3.000 aanmeldingen uit tachtig landen binnen. De eerste plek voor dealer Dusseldorp Apeldoorn in de categorie Best dealer in Sales is dan ook een prachtige prestatie.
Vestigingsdirecteur van Dusseldorp Apeldoorn Guus van der Meulen nam de fraaie bokaal in ontvangst. “Het is een geweldige eer om wereldwijd als de nummer één BMW dealer te worden aangewezen”, vertelt Van der Meulen. “Dit geeft ons team en de complete Dusseldorp organisatie een enorme ‘boost’ en het stimuleert ons om onze bedrijfsfilosofie te blijven volgen. We zijn er allemaal heel trots op.”
BMW heeft zo’n 4.400 dealers in 150 landen. In 2016 verkocht het merk om precies te zijn 2.003.359 auto’s, een toename van 5,2 procent in vergelijking met 2015. Het merk biedt de grootste range aan premium elektrische auto’s en verkocht er vorig jaar meer dan 62.000.
‘De dealers spelen een belangrijke rol in het succes van het merk. Met de awards eren we deze inzet’, vertelt Ian Robertson, ‘En we kijken alweer vooruit. Volgend jaar willen we nóg beter presteren. Dit doen we met de introductie van de nieuwe BMW 5 Serie en ons modellenoffensief, met veertig nieuwe en vernieuwde modellen de komende twee jaar.’
De BMW Group is met de merken BMW, MINI en Rolls-Royce wereldwijd de leidende fabrikant van premium auto’s en motorfietsen en biedt ook premium financiële en mobiliteitsdiensten. Als internationaal concern maakt BMW Group gebruik van 31 productie- en assemblagevestigingen in veertien landen en heeft een wereldwijd verkoop- en distributienetwerk in meer dan 140 landen.
In 2016 verkocht de BMW Group wereldwijd ongeveer 2.367 miljoen auto’s en 145.000 motorfietsen. De winst voor belastingen was € 9.67 miljard en de omzet € 94.16 miljard. Op 31 december 2016 bood de onderneming wereldwijd werk aan 124.729 medewerkers.
Het succes van de BMW Group is van oudsher gebaseerd op langetermijndenken en verantwoord ondernemen. De onderneming heeft ecologische en sociale duurzaamheid in haar